DIGITÁLIS   OKTATÁSSAL  KAPCSOLATOS    TARTALMAK 2020/21                 3 .OSZTÁLY  
2021.02.02.  - 2021.02.12-ig

Tisztelt  Szülők , kedves  Gyerekek  !   Minden  osztálynak  létrehoztunk  egy  facebook  csoportot és  ott 
valamint   itt  az  iskola  honlapján  lehet folyamatosan   elérni   a  tananyagokat , feladatokat !
A  tavaszi munkarendet  követjük most  is  , amikor  digitális  oktatás lesz a  tanévben   itt  is  elérhetőek lesznek  a  tananyagok  !  A  friss  anyagok mindig a  lap  tetején olvashatók !
  Amennyiben kérdésük  , kérdésetek van, kérjük e-mailben tegyék  , tegyétek fel azt:
daranyiskola@gmail.com ,  vagy a csgeza4@gmail.com   e-mail  címeken.
   Minden fontos információt meg fogunk osztani Önökkel  itt a honlapunkon!
      
Előző  hetek  anyagai
2020.11.10.- 2020.12.02-ig
Aktuális  anyagok   

2021.02.11. - Matematika:

A mai napon a fejszámolást kell gyakorolnotok! (Ez a feladat könnyű lesz, mert már sokat gyakoroltuk!

Vékony Matematika: 36./24.

Ennél a feladatnál tessék odafigyelni a műveletekre vízszintesen és függőlegesen is!

2021.02.10.  Jó reggelt!

Küldöm a mai tesi anyagot, próbáljátok meg végig csinálni!
https://youtu.be/T5Xhq5uodmg

2021.02.11. - Jó Reggelt!

Sziasztok! A digitális munkarend utolsó napjához érkeztünk.

2021. 02.11.(olvasás)

Nagy fehér munkafüzet: 11. oldal/3.,4. 12.oldal/2.

2021.02.10. -  szerda (Matematika)

Ma a fejszámolást fogjátok gyakorolni!

Feladat: Vékony Matematika: 36. oldal/22.

Ennél a feladatnál figyelj arra, hogy a kerek 100-asból, ha elveszed a kerek 10-est, mindig tudni kell, hogy az adott kerek 100-asnak melyik a kisebb kerek 100-as számszomszédja.

A 2. oszlopnál először vedd el a 100-asból a 100-ast, majd a 10-esből a 10-est!

Jó Munkát

2021.02.10. - Tisztelt Szülők!

A Kormány járványügyi készültségi időszak védelmi intézkedéseiről szóló 431/2020. (IX. 18.) Korm. rendelete alapján 2020. október 1-jétől a gyermekek testhőmérséklete iskolába érkezéskor a bejáratnál érintés nélküli hőmérővel megmérésre kerül.

Ha a gyermek testhőmérséklete meghaladja az országos tisztiorvos által meghatározott mértéket, a többi gyermektől, illetve tanulótól el kell különíteni, és erről a szülőt vagy a törvényes képviselőt távközlési eszköz útján haladéktalanul tájékoztatni kell.

Az a gyermek, tanuló, aki bármilyen betegség miatt otthon maradt, a háziorvos, a kezelőorvos igazolásával vagy kórházi zárójelentéssel mehet újra az intézménybe. Hatósági házi karantén esetén a járványügyi hatóság által kiadott, a járványügyi hatósági megfigyelést feloldó határozatot szükséges felmutatni.

5. § Az intézmény területére

a) az ott foglalkoztatott személyen,

b) az ott szükséges karbantartási, illetve javítási munkát végző személyen,

c) a jogszabályon alapuló kötelezettség teljesítése céljából érkezőn,

d) a gyermeken, illetve a tanulón és

e) a gyermeket, illetve a tanulót – a (2) bekezdés szerint – kísérő nagykorú személyen kívül más személy nem léphet be.

(2) Ha a gyermeket, illetve a tanulót az intézménybe kísérő vagy onnan hazakísérő egy fő nagykorú személy orvosi maszkot, munkavédelmi maszkot, illetve textil vagy más anyagból készült maszkot (a továbbiakban együtt: maszk) olyan módon viselni, hogy az az orrot és a szájat folyamatosan elfedje, az intézmény területére a testhőmérséklet-mérési pontig beléphet.” Mivel intézményünkben ez közvetlenül az iskolába történő belépést követően valósul meg, így szülő, kísérő csak a bejáratig kísérheti a gyermeket.

Ha osztályfőnökkel vagy pedagógussal szeretnének beszélni, azt szíveskedjenek telefonon, vagy a messenger alkalmazáson keresztül megtenni!

2021.02.10.  Jó reggelt!

Küldöm a mai tesi anyagot, próbáljátok meg végig csinálni

Szép napot nektek!  Vivi  néni
https://youtu.be/jeXuJGUkm8Q

2021.02.09   Jó Reggelt!   Sziasztok!

Jöjjenek a mai feladatok:

Olvasás:

Gyakoroljátok a hangos olvasást a "Rigócsőr király" c. olvasmányon keresztül (Olvasókönyv:84.-89.o.)

Ezt a 6 oldalt oszd be két napra, nem kell elolvasni ma az egészet.

Szorgalmi feladat: A bekezdések kérdéseire aláhúzással válaszolj!

Fontos, hogy mindennap olvass egy kicsit, mert a suliban hamarosan sor kerül a hangos olvasás felmérésére!

Szép Napot!  Jó Olvasást Kívánok!

2021.02.09   (kedd)

Nyelvtan: A tegnapi videók segítségével továbbra is a köznév és a tulajdonnév megkülönböztetését kell gyakorolnotok!

Munkafüzet: 38./2., 39./4.

Ismételjétek a tankönyv 39. oldalán a köznévre és a tulajdonnévre vonatkozó szabályt!

2021.02.09  Matematika:

Gyakoroljátok az írásbeli összeadást a Vékony Matematika 37. oldal 3-as a.) feladaton keresztül!

A FÜZETBEN DOLGOZZ! A TANULT MÓDON ÍRD LE AZ ÖSSZEADÁS TAGJAIT EGYMÁS ALÁ, ADD ÖSSZE A SZÁMOKAT ALULRÓL FELFELÉ, AZ EGYES HELYIÉRTÉKTŐL A SZÁZAS FELÉ HALADVA(JOBBRÓL BALRA)! Itt 6 műveletet kell kiszámolni!

2021.02.09   (kedd)

Ének-zene:

Az énekhez küldök egy segédvideót. Hallgassátok a dalokat ének, illetve fuvola előadásban és ti is énekeljétek otthon a dalokat!

https://www.facebook.com/brigitta.horvath.180/videos/3664048240348690

2021.02.09   (kedd)

Erkölcstan: (Szandi, Viktor, Bálint)

A mai óra témája az "Konfliktuskezelés, a konfliktusok kezelésének lehetséges formái"

Okostelefonon keresztül készítsd el a következő feladatot!

 https://www.wordwall.net/resource/7254382/konfliktuskezel%c3%a9s

2021.02.09 – HITTAN - Kedves gyerekek!

A katolikus hittanosoknak üzenném, hogy mivel nincs tanítás az iskolában és továbbra sem tudok veletek találkozni, ezért a következő heti hittanra írjátok le nekem egy lapra (vagy ha van, akkor a hittan füzetbe) néhány mondatban, hogy miért jártok hittanra? Mi volt az oka annak, hogy a katolikus hittant választottátok?

Köszönöm előre is a válaszaitokat!

Bízva a jövő heti találkozásban, mindenkinek minden jót kívánok:

Bertold bácsi

2021.02.08.  Jó Reggelt 3. osztály!

A mai feladatok a következők:

2021. 02.07.(olvasás):

A múlt heti hosszú olvasmányt gyakoroljátok!

Olvasókönyv:76-82. oldal:"Virító Pál" c. olvasmány  Brigi  néni

2021.02.08.  (nyelvtan)

Tananyag:A főnév fajtái:A köznév és a tulajdonnév

Nyelvtan tankönyv: 39. oldal, sárga bekeretezett szabály elolvasása és tanulása

Nyelvtan munkafüzet (kék és narancssárga) 38./1. a., b.

39./3.a.,b.

Ehhez a témához készítettem két segédvideót, azt hallgassátok meg! Valamint még egy segédvideót be fogok linkelni, ami segíthet a megértésben!  Segédvideók  a  nyelvtanhoz :

https://www.facebook.com/brigitta.horvath.180/videos/3661582000595314

https://youtu.be/Yy8Dd1oEPx4

https://www.facebook.com/brigitta.horvath.180/videos/3661623580591156

2021.02.08.  (fejlesztő)

Gyakoroljátok a köznevek és a tulajdonnevek megkülönböztetését! (Ezt visszaküldeni nem kell!)
https://www.wordwall.net/resource/7292306/nyelvtan/k%c3%b6zn%c3%a9v-tulajdonn%c3%a9v

2021.02.08. Cigány népismeret

Betyár volt-e cigány Jóska? - Hallgassátok meg az alábbi mesét https://www.youtube.com/watch?v=SLQIf2YHWOc&t=6s és rajzoljátok le a kedvenc részletet a meséből! Vigyázzatok magatokra! Breszkovics József

2021.02.08.  Jó reggelt!

Küldöm a mai tesi anyagot, próbáljátok meg végig csinálni 🙂

Szép napot nektek!  Vivi  néni

https://youtu.be/63GvJEn9AEU

2021.02.05. Jó Reggelt 3.osztaly!

A mai feladatok a következők:

2021. 02.05.(fogalmazás)

Fogalmazás munkafüzet 13. old./7.

Korábban a mondatok tartalmi kapcsolatáról tanultunk, írj az összetartozó képekről egymáshoz kapcsolódó mondatokat!

2021.02.05. ( matematika)

Az írásbeli műveleteket már sokat gyakoroltátok a héten, ma a fejszámolást kell ismételnetek!

Feladat: Vékony Matematika: 3./25.

Figyelj, és emlékezz vissza, hogyan adod hozzá a kerek 100-ashoz a kerek 100-ast,kerek 10-eshez, a kérek 10-est!

2021.02.05.  (rajz)

A mai rajzórán a farsangi időszaknak megfelelően egy álomjelmezt kell megterveznetek.

Belinkelek ide majd egy weboldalt, ahol találtok majd ötleteket!

Gondolkodj el, minek öltöznél be szívesen farsangkor, és rajzold le.

Aki az önarcképét még nem készítette el, legyen szíves azt is küldje, mert majd szeretném, ha az osztályba ki tudnánk tenni őket!

Jó Munkát!

2021.02.04. Jó Reggelt 3.osztály!

Mai olvasás feladat a kis piros Játékváros munkafüzetben lesz, hiszen tudjátok, a csütörtök munkafüzetes nap.

3 kisebb feladatot kell megoldanotok.

19. oldal 3-as feladat (pótolni kell a hiányzó betűket /ly, s, m/)

21. oldal lap teteje, nem számozott feladat. Itt a mondat mellé oda kell írni a megfelelő szót.

21./3. Ki kell egészíteni a mondatokat. Mivel nevekkel kell kiegészíteni, mindig NAGY KEZDŐBETŰT ÍRJ!

Jó Munkát Kívánok!

2021.02.04. (matematika)

Feladat: Vékony Matematika: 38. oldal, 5-ös feladat

Itt téglalapokban összeadásokat látsz.

Ki kell számolnod ÍRÁSBAN (NEM FEJBEN) az összeadások eredményét, azt le is kell írni, az üres négyzetrácsos részre, ami ott van neked.

Leírod egymás alá a számokat, ahogy órán is csináltuk, utána az eredményeket a téglalapok fölé írod, és az egyenlőket összekötöd, és egyforma színnel kiszínezed!

Ügyesek Legyetek!

2021.02.04(ének-zene)

Tananyag: Egy boszorka van....

Hallgasd meg a dalt, majd készíts a boszorkáról, vagy a fiairól egy rajzot!

https://www.youtube.com/watch?v=3xNPc16e5g8&fbclid=IwAR2iZk51eJdkmzCqQ8xtD2vMReI6KbiMZBp4DyJ6S95Lvw8gwS-6xu5DVWw

2021.02.04.  (fejlesztő)

A következő feladatban szinonimákat kell keresni.

Szinonima jelentése=ugyanaz a szó

Ezt a telefonodon keresztül csináld meg, visszaküldeni nem kell!

https://www.wordwall.net/resource/396531/szinon%c3%adm%c3%a1k

2021.02.03. Tisztelt Szülők!

A digitális munkarend 2021. február 2.-ától (keddtől) 2021.február 11. (csütörökig) tart.

2021. február 12. (péntek) tanítás nélküli munkanap

Hagyományos iskolai keretek között az első tanítási nap: 2021. február 15. (hétfő)

Köszönöm az együttműködésüket! Minden jót Kívánok! Vigyázzanak Magukra!

2021. 02.03. Matematika

Továbbra is gyakoroljátok az írásbeli műveleteket!

Ma az írásbeli összeadással kell foglalkoznotok!

Feladat: Vékony Matematika: 41. oldal/16.

Ne feledkezzetek meg az 1 továbbvételéről a feladatokban!

2021. 02.03. (Rajz)

Egy lapra vagy egy füzetbe készítsd el a saját önarcképedet!

Várom a szép portrékat! 🙂

2021. 02. 03. (technika)

Összegyűjtöttem nektek néhány képet a busó álarcokról! Ezeket nézzétek meg, és ha újra a suliban leszünk, készítünk ilyen álarcokat közösen!